Сонатина in memoriam Willem Pijper, для фортепиано (1948)
The Hollow Men, кантата для сопрано, баритона, смешанного хора и оркестра, текст
Т.С. Элиота
(1948, rev.1955-56)
Септет для флейты, гобоя, кларнета, фагота, валторны, скрипки и контрабаса (1952)
Симфония(1956)
Вариации для оркестра (1959)
Музыка для оркестра
Партита для духового оркестра (1961)
Струнный квартет (1962)
Духовой квинтет (1963)
Концерт для фортепиано с оркестром (1964)
Литература
Wouters, Jos, and André Jurres (eds.)
1962
. "Conversations with Dutch Composers: Kees van Baaren and Hans Henkemans". In Fifteen years Donemus, 1947–1962: Conversations with Dutch Composers / Gespräche mit niederländischen Komponisten, edited by Jos Wouters and André Jurres, translated by Ian F. Finlay (English) and Elisabeth Meter-Plaut (German), 50–59. Amsterdam: Stichting Donemus.
Hill, Jackson.
1970
. "The Music of Kees van Baaren: A Study of Transition in the Music of the Netherlands in the Second Third of the Twentieth Century". DMA diss. Chapel Hill: University of North Carolina.
Wouters Jos.
1971
. "Kees van Baaren". In Negen portretten van Nederlandse componisten, Dutch Composers' Gallery, 71–87. Amsterdam: Stichting Donemus.
Kien., Hein.
1976
. ‘The Composer Kees van Baaren: Towards a Revaluation of Sound Material’, Key Notes 4:4–18
Vermeulen, E.
1992
. "Kees van Baaren's Antischool", Key Notes 26, no. 1:14–17.
Ryker, Harrison.
2001
. "Baaren, Kees van". The New Grove Dictionary of Music and Musicians, second edition, edited by Stanley Sadie and John Tyrrell. London: Macmillan Publishers.