Прошу слова
- 1 year ago
- 0
- 0
Тайносоверши́тельные слова́ (тайносоверши́тельная моли́тва, тайносоверши́тельная фо́рмула) — центральный возглас епископа (или священника ), после которого таинство формально уже считается действительным (свершившимся).
Тайносовершительные слова недопустимо путать с «тайноустанови́тельными» словами таинства евхаристии .
«Креща́ется раб Бо́жий (раба́ Бо́жия, имярек ) во и́мя Отца́ ( первое погружение ), ами́нь, и Сы́на ( второе погружение ), ами́нь, и Свята́го Ду́ха ( третье погружение ), ами́нь.»
—
На крестившегося священник наносит святым Миром знак креста на лоб, веки, ноздри, на уста и уши, на руки и верхние части стоп, и глаголя:
«Печать дара Духа Святаго. Аминь.»
—
Священник, благословляя Святые Дары вместе, говорит тайносовершительную формулу Таинства:
«Преложи́в Ду́хом Твои́м Святы́м.» Диакон: «Ами́нь, ами́нь, ами́нь.»
—
«Господь и Бог наш, Иисус Христос, благода́тию и щедро́тами Своего́ человеколю́бия да прости́т ти, ча́до ( имя ), и аз недостойный иере́й Его властию мне да́нною проща́ю и разреша́ю тя от всех грехов твоих, во Имя Отца и Сына, и Святаго Духа. Аминь.»
—
«Боже́ственная благода́ть, всегда́ немощна́я врачу́ющи, и оскудева́ющая восполня́ющи, проручествýет ( имярек ), благогове́йнейшаго иподиакона , во диакона ; помо́лимся у́бо о нем, да прии́дет на него́ благода́ть Всесвята́го Ду́ха.»
—
«Избранием и искусом боголюбезнейших архиереев и всего освященнаго собора, Божественная благодать, всегда немощная врачующи и оскудевающая восполняющи, проручествует тя, благоговейнейшаго архимандрита (имя) во епископа богоспасаемаго града (название)».
—
При рукоположении во пресвитера и во епископа , выделенные слова соответственно меняются.
«Го́споди, Бо́же наш, сла́вою и че́стию венча́й я́».
—
При семикратном помазании болящего освящённым елеем 7 раз повторяется тайносовершительная молитва:
«О́тче Святы́й, Врачу́ душ и теле́с, посла́вый Единоро́днаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеля́ющаго и от смерти избавля́ющаго, исцели́ и раба Твоего (рабу́ Твою, имярек ) от обдержа́щия его (ея) теле́сныя и душе́вныя нéмощи и оживотвори́ его (ю) благодатию Христа Твоего, молитвами Пресвяты́я Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, предста́тельствы Честны́х Небе́сных Сил беспло́тных, силою Честнáго и Животворя́щаго Креста, честна́го славнаго пророка, Предте́чи и Крести́теля Иоанна, святых славных и всехвальных апостолов, святых славных и добропобе́дных мучеников, преподобных и богоносных оте́ц наших, святых и цели́телей бессре́бреников Космы́ и Дамиа́на, Ки́ра и Иоанна, Пантелеи́мона и Ермола́я, Сампсо́на и Диоми́да, Фо́тия и Аники́ты, святых и праведных Богооте́ц Иоаки́ма и Анны и всех святых.
Яко Ты еси Источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсыла́ем со Единородным Твоим Сыном, и Единосу́щным Твоим Духом, ны́не и при́сно и во веки веков. Аминь.»
—